Close

WAT IS HET CONCEPT?
Het concept is heel simpel. In de kern hanteren wij ‘een boek voor een boek’. Dat wil zeggen dat jij een boek kiest uit jouw boekenkast en dat bij ons ruilt voor een boek dat je graag wilt hebben. Zo kun je gratis lezen of iemand anders blij maken met een nieuwe dosis leesvoer. Op deze manier is lezen laagdrempelig voor iedereen en kost het je niets. Het leven is al duur genoeg, nietwaar?

JULLIE ZIJN EEN LITTLE FREE LIBRARY/ MINIBIEB, WAAROM VERKOPEN JULLIE DAN BOEKEN?
Iedereen mag bij ons zijn boek(en) komen ruilen. Maar het kan zijn dat je ver weg woont, of dat je geen boeken hebt om te ruilen. Wij bieden je de kans om alsnog voor een heel vriendelijk prijsje te kunnen lezen. Het gekochte boek kun je weer ruilen in onze bieb. Zo hoef je maar 1x een boek aan te schaffen. Zo is de cirkel weer rond!

WAT DOEN JULLIE MET DE WINST?
Er wordt geen winst gemaakt. Van het geld dat de boeken opbrengt kunnen wij de site onderhouden, ons bibliotheekkastje in goede staat houden en de boeken vervangen die verkocht zijn of in dermate slechte staat zijn dat wij ze niet meer kunnen uitlenen.

STAAN JOUW BOEKEN STOF TE VERZAMELEN?
Heb je boeken op zolder, in de kast, bij vrienden, familie of waar dan ook, die staan te verstoffen? Geef die arme boeken dan een tweede leven en doneer ze aan ons! Wij zijn er ontzettend blij mee! Op deze manier kunnen wij ons boekenbestand up-to-date houden en is er altijd wel een leuk boek te vinden voor alle vrienden van Give N Take.

HOE KAN IK BIJ JULIE BOEKEN RUILEN?
Ook dit is simpel, kies de boeken die wilt en plaats ze in het winkelwagentje. Open de winkelmand en klik vervolgens op ‘doorgaan naar afrekenen’. Vul je gegevens in en kies bij Verzendopties voor afhalen. Zorg dat ‘Directe bankoverschrijving/ Betalen bij afhalen/ Ruilen’ aangevinkt staat. Accepteer onze voorwaarden en klik op ‘Bestelling plaatsen’. Uiteraard hoef je het te ruilen boek niet te betalen. Stuur een mailtje naar info@giventake.nl of een WhatsAppje naar 06-3018 3973 om een afhaalafspraak te maken.

WAAROM HEEFT HET GEKOCHTE BOEK EEN ANDERE COVER DAN AFGEBEELD OP DE WEBSITE?
Wij hebben een enorme wisselende voorraad boeken en van bijna elk boek zijn er verschillende covers. Als wij van elk boek de juiste afbeelding moeten plaatsen, zijn wij 24/7 bezig met het aanpassen van de site.

HOE KOM JE AAN DE PRIJZEN VOOR DE BOEKEN?
Wij willen het voor iedereen mogelijk maken om te kunnen lezen, daarom hanteren wij een prijs voor 50 eurocent per 100 gram boek.

VERKOPEN JULLIE OOK NIEUWE BOEKEN?
Nee, ons concept is dat wij juist gelezen boeken een tweede leven geven. Zeg nou zelf, het is toch zonde dat een boek na één keer lezen in de vergetelheid raakt?

HOE WEET IK WAT DE STAAT IS VAN HET BESTELDE BOEK?
Alle boeken die op de website staan zijn van nieuwstaat tot gelezen. Dit is een heel breed begrip, dat begrijpen we. Daarom staat het je vrij om de staat van het boek op te vragen. Wij sturen je met liefde een foto van het boek. Alle beschikbare boeken zijn nog goed leesbaar en hebben geen loszittende of geplakte bladzijden.

HOE PLAATS IK EEN BESTELLING?
Plaats je gekozen boeken in het winkelwagentje en klik vervolgens op WINKELMAND BEKIJKEN of AFREKENEN.
Kies vervolgens of je wilt afhalen of liever het boek verzonden hebt.
Dan klik je op DOORGAAN NAAR AFREKENEN.
In het volgende scherm vul je je gegevens in en krijg je de optie om in te loggen, een kortingsbon toe te voegen of een account aan te maken. Tevens krijg je de kans om alsnog te kiezen voor verzenden of afhalen.
Tenslotte klik je op BESTELLING PLAATSEN.
Nu ligt het balletje bij ons en zetten wij alles op alles om jou snel blij te kunnen maken met je boeken.

KAN IK EEN BOEK RESERVEREN?
Nee, helaas kun je bij ons geen boek reserveren.

HOE KAN IK MIJN BESTELLING BETALEN?
Je kunt bij ons betalen met een Tikkie of via een Bankoverschrijving. Wij geven echter de voorkeur aan een Tikkie, omdat bij deze methode de betaling direct zichtbaar is en wij ervoor kunnen zorgen dat jouw bestelling gelijk wordt verwerkt.

HOE WERKT EEN TIKKIE?
Hiervoor hoef je alleen het woord ‘Tikkie’ achter te laten in het Bestelnotitiekader op de afrekenpagina. Wij zenden je dan een Tikkie betaalverzoek in WhatsApp op jouw opgegeven mobiele nummer. Hier klik je vervolgens op en dan word je vanzelf doorgeleid naar jouw bankomgeving. Makkelijker kan niet, een kind kan de was doen!

IK BETAAL LIEVER VIA EEN BANKOVERSCHRIJVING, KAN DAT?
Natuurlijk kan dat. Onze bankgegevens komen tevoorschijn op de pagina nadat je de bestelling hebt geplaatst. Houd er wel rekening mee dat wij afhankelijk zijn van de verwerkingstijd van de bank, hierdoor kan het voorkomen dat je de bestelling niet de volgende dag binnen hebt.

WIE KOMT MIJN PAKKETJE BRENGEN?
Wij verzenden alle pakketjes via PostNL en DPD. Duidelijk te volgen voor jou en voor ons een goed gevoel dat je bestelling veilig aankomt.

DE VERZENDKOSTEN ZIJN HOGER DAN DE PRIJS VAN HET BOEK, HOE KAN DIT?
Wij hanteren vaste verzendkosten, ongeacht het aantal gekochte boeken. Dit doen wij omdat wij geen pakketten verzenden zonder track and trace code. Zo weet de klant waar het pakketje blijft en wij weten zeker dat de klant het pakje ontvangt. Heel fijn!
Vind je de verzendkosten te hoog? Vanaf een bestelbedrag van 25 euro nemen wij de verzendkosten op ons. Dan heb je héél veel boeken en je krijgt ze ook nog eens gratis thuisbezorgd!

BEZORGEN JULLIE ZELF OOK?
Mocht je op Voorne-Putten wonen en ben je niet in de gelegenheid om langs te komen, dan bieden wij de mogelijkheid om de boeken persoonlijk bij je af te leveren. Voor de brandstof en de tijd die we hieraan kwijt zijn, vragen we een vriendelijke vergoeding van € 2,50 per bezorging. De bezorging geschiedt altijd in overleg, maak voor een afspraak gebruik van het contactformulier, stuur een mailtje naar info@giventake.nl of stuur een WhatsAppje naar 06-3018 3973.

WANNEER ONTVANG IK MIJN BESTELLING?
De bestelling wordt verzonden zodra het bedrag op onze rekening staat. Op een werkdag is dat vaak direct. Mocht je een bestelling hebben geplaatst voor 15:00 uur, dan verzorgen wij meestal de verzending nog diezelfde dag. PostNL en DPD bezorgen het pakketje 99% van de gevallen de dag na inlevering.

KAN IK KIEZEN WANNEER MIJN BESTELLING GELEVERD WORDT?
Ja, wij kunnen rekening houden met bepaalde dagen (mits PostNL of DPD op die dag levert). Wil je een specifieke dag kiezen, bijvoorbeeld voor een verjaardag, laat dit dat weten via de mail of laat een notitie achter bij je bestelling. Wij kunnen helaas geen bezorgmomenten kiezen, dit is geheel aan PostNL en DPD.